Aktualności

Branża Consumer Intelligence dla studentów - konkurs Zbadaj.to


Badacze rynku i opinii to często pierwsze osoby, które dostrzegają  i nazywają transformacje jakim podlega społeczeństwo i wzory konsumpcji. Zmiany jakie w ostatnich latach zachodzą w sposobach badania zachowań konsumentów stały się przyczyną do poszukiwania przez branżę badawczą nowych rozwiązań metodologicznych poza dotychczas dominującymi nurtami socjologii i psychologii. Badania rynkowe to obecnie multidyscyplinarny obszar, w którym odnajdują się absolwenci kierunków nie zawsze intuicyjnie łączonych z marketingiem. To dlatego współcześnie  dziedzina ta nazywana jest Consumer Intelligence, a kluczowa kompetencja badacza jest definiowana jako umiejętność interpretacji.

 

Wychodząc naprzeciw przeobrażeniom badań w Consumer Intelligence poszukujemy specjalistów różnych dziedzin. Jak różnych, najlepiej niech świadczy finał ubiegłorocznego konkursu zbadaj.to, którego uczestnicy byli studentami wydziałów między innymi historycznego, filozoficznego, ekonomicznego czy informatycznego, a wśród laureatów znalazła się  studentka akustyki.

 

Początek konkursu zbadaj.to jak zwykle przypada na początek marca, kiedy aktywny będzie formularz zgłoszeniowy do pierwszego etapu. Formularz zostanie udostępniony na stronie www.zbadaj.to. Do udziału w konkursie zapraszamy wszystkich studentów ciekawych świata i potrafiących zadawać pytania. Nagrodami są udział w trzech dniach warsztatów badawczych, płatne staże w agencjach badawczych oraz udział w Kongresie Badaczy | Consumer Intelligence – największej branżowej imprezie w Europie Środkowej. Finał konkursu zaplanowany jest na 27 - 29 czerwca 2016 r.

 

 

Zbadaj.to, konkurs organizowany przez PTBRiO i OFBOR od 2010 roku. Składa się z dwóch etapów, pierwszy - formularz z pytaniami konkursowymi umieszczony stronie www.zbadaj.to, drugi - przygotowanie odpowiedzi na zadanie konkursowe w formie prezentacji. Autorzy najlepiej ocenionych prezentacji zostają zaproszeni na warsztaty badawcze do prac nad rzeczywistym zagadnieniem badawczym, przesłanym przez partnera merytorycznego konkursu. W 2014 r. odbyła się także specjalna edycja konkursu – zbadaj.to Extra, w której udział wzięli jego dotychczasowi dla finaliści i laureaci.

 

Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO) powstało w 1994 roku, obecnie liczy ponad 300 członków. Wielkość i zakres działań Towarzystwa nadal pozostaje ewenementem na skalę Europy. PTBRiO jest głównym ośrodkiem wymiany profesjonalnej wiedzy na temat badań rynku i marketingu oraz aktywnym rzecznikiem zrozumienia roli badań w biznesie i instytucjach. Więcej informacji na www.ptbrio.pl

 

Organizacja Firm Badania Opinii i Rynku (OFBOR) jest związkiem pracodawców zrzeszającym 21 podmiotów badawczych. Zasadniczą rolą OFBOR jest wzmacnianie i propagowanie najwyższych standardów badań, a przez to dbałość o wizerunek całego sektora. Najważniejszym przedsięwzięciem organizacji jest Program Kontroli Jakości Pracy Ankieterów (PKJPA) oraz Program Kontroli Jakości Bezpieczeństwa Informacji (PKJBI).  Więcej informacji na www.ofbor.pl

 

 

Szczegóły dotyczące konkursu zbadaj.to znajdują się na stronie www.zbadaj.to, zaś na wszelkie pytania odpowie Iwona Ziółkowska, konkurs(at)zbadaj.to, tel. 22 648 44 92.